Home > Poslovno svetovanje > Petra Škarja: Akrobati
Jure Knez in Dewesoft

Jure Knez in Dewesoft

Verjamem, da je treba iti po svetu, širit svoje znanje in zavedanje svet okrog sebe, obenem pa ceniti okolje, iz katerega izhajamo, in vanj vračati nova znanja in kulturo.

Zgodba Katapulta je izjemna. Zelo konkretno podpirajo in pomagajo mladim podjetnikom, da razvijejo svojo idejo in jo katapultirajo v svet. Računajo pa le dejanske stroške, toliko, da se pokrijejo prostor, elektrika, …

2018

Vsaka poslovna pot se začne z vizijo, idejo izdelka ali storitve. Želja pa ni dovolj.

Znanje je pomembno.

Dewesoft s svojimi merilnimi instrumenti uglednim strankam pomaga razvijati najmodernejša električna, hibridna, samovozeča vozila, naši instrumenti pomagajo izmeriti delovanje raket, letal in njihovih najbolj ključnih sestavnih delov.

Podjetje je bilo ustanovljeno leta 2000.

Treba je imeti projekte, ki prinašajo zaslužek, in tudi takšne, ki prinašajo ugled.

2011 je Dewesoft doživel enega največjih šokov. Lastnik Dewetrona je hotel razviti tudi programsko opremo. Začela se je tekma za stranke, tehnologijo in partnerstva. Včasih se največja kriza izkaže za najboljšo poslovno priložnost.

Jure je na vprašanje, kdo ga pozna do obisti, odgovoril nihče.

Kolikšna je cena uspeha? Sposobnost ne odtehta temeljnih vrednot. Dewesoft je vedno delal najprej v prid strank, nato podjetja, na zadnjem mestu pa so bili osebni interesi.

V podjetništvu si vedno na preizkušnji, ko se moraš iskreno spraševati – ali sem še pravi za ta položaj, ali bi bilo za podjetje bolje, da bi kdo drug prevzel moje mesto.

Noise in peak business. V vsakem podjetju potrebuješ neke redne prihodke, noise posel, to je nekaj manjših vsakodnevnih računov, ki ti pokrijejo fiksne stroške. Potem se lahko posvetiš peak poslu, projektom s smetano na torti, v katerih uživaš. Torej projektom, ki ti prinašajo nov zagon v podjetju.

Ideja predstavlja zgolj 1% uspeha, funkcionalen prototip 10%, končni izdelek za trg 50%, ostalo pa sta prodaja in marketing.

V Sloveniji je povprečna izdaja 350 knjig, izda se približno 6.000 knjig. Povprečna cena knjige je 21 Euro. V Sloveniji imamo več kot 1.600 knjižnih založb.

Katapult je bil ustvarjen z namenom dajanja. V njem ni poražencev. To je okolje, v katerem se mladi kalijo v podjetništvu.

Dajati je treba na način in v tolikšni meri, da za to ne pričakuješ plačila.

Lastnost dobrih podjetnikov je, da znajo zaznati pravi trenutek na pravem mestu. Za to potrebuješ hitrost, prilagodljivost, agilnost.

Temelj vsega je strast do tistega, kar počneš.

Vsako podjetje potrebuje oboje: ljudi, ki vestno in skrbno opravljajo naloge, povezane z dnevnim poslom, na drugi strani pa akrobate, ki odločajo o smelih in drznih potezah. Podjetje, ki ima oba tipa ljudi in spoštovanje med njimi, lahko dela čudeže.

Štiri temeljne resnice budizma po Petri:

  • Bodi dober, delaj dobro.
  • Živi v trenutku, tukaj in zdaj.
  • Vedno teži k ravnovesju.
  • Čustvena nenavezanost.

V knjigi Tao Te Ching je zapisano: »Pravi mojster ima, a ne poseduje; deluje, a ne pričakuje. Ko je njegovo delo opravljeno, pozabi nanj. In prav zato traja večno.«[1]

Trije bistveni motivatorji po Danielu Pinku: smisel, dovršenost in svoboda.

Ko podjetje rast, je pomembno napisati pravila, ki so na začetku vsem samoumevna.

Povprečje nikoli ne ustvarja izjemnosti. Presežki vlečejo razvoj, presežki ustvarjajo opazne spremembe. Presežke ustvarjajo akrobati.

Vsaka ideja ima svojo življenjsko dobo. Potrebno jo je hitro spraviti v življenje.

Ko se počutiš sam znotraj vsega dogajanja. Najlažje se je spet usmeriti v um, v številke, v delo.

Štiri glavne kategorije temeljnih vrednot Dewesofta: predanost, odgovornost, iskrenost in skrbnost. Skrbijo za svoje stranke, podjetje, sočloveka, družbo in okolje.

2020

Pogovarjamo se, a ne poslušamo. Živimo in delamo skupaj, a ne čutimo drug drugega. Ne poznamo niti samega sebe, kaj šele ljudi, ki jih imamo načeloma radi in se z njimi vsak dan srečujemo.

Še tako močan človek včasih potrebuje steber, na katerega se lahko nasloni, nedvomno prepričan v varnost, da se steber ne bo zamajal pod vplivi kakršnihkoli interesov. Steber, ki ga posluša in je vedno tam, zanj.


[1] V knjigi na strani 133

Leave a Reply