Beljakovine so gradniki naših mišic in jih telo potrebuje za lastno obnovo. Še posebej so pomembne pri regeneraciji športnikov, saj mišica lahko le s hitro in učinkovito obnovo postane močnejša in športnik lahko na ta način napreduje.

Telo lahko tvori ogljikove hidrate in maščobe iz drugih hranil, obenem pa lahko oboje skladišči v telesu, medtem ko beljakovine lahko tvori le iz beljakovin v hrani in nikakor jih ne more skladiščiti.

Beljakovine so zgrajene iz aminokislin. le teh je 20. Med seboj se vežejo in kreirajo beljakovine. Naše telo pa ni samo sposobno kreirati 8 aminokislin, ki jih lahko dobimo le s hrano in le-te imenujemo esencialne aminokisline. Zato tudi govorimo o popolnih in nepopolnih beljakovinah. Popolne so tiste, ki vključujejo vse esencialne aminokisline in jih najdemo predvsem v mesu, mlečnih izdelkih in jajcih.

O tem kakšna je potreba po beljakovinah pri posamezniku je kar nekaj različnih teorij. Osnovno priporočilo naj bi bilo 0,8 grama na kilogram telesne teže, vendar se lahko ta potreba dvigne vse do 2 grama na kilogram telesne teže. Zagovorniki paleo diete pa ne vidijo ovir tudi v večjem beljakovinskem vnosu saj naj bi paleo dieta temeljila na vnosu beljakovin in kvalitetnih maščob.

Vsekakor je potrebno biti tudi v teh pristopih zmeren in vnos beljakovin razdeliti skozi vse obroke, upoštevati tako vsebnost beljakovin kot njihovo prebavljivost, ko izbiramo katera živila bomo izbrali. Za športnike ni tako pomembno, da je vnos beljakovin po naporu zelo velik (do nekje 0,3 grama na telesno težo), pomembno je da je konstanten.

Seveda če nekdo želi delati zgolj na pridobivanju mišične mase pa se temu prilagodi tudi vnos beljakovin.

Leave a Reply