Beljakovine kot tretje pomembno makrohranilo poleg ogljikovih hidratov in maščob, so predvsem pomembne za izgradnjo struktur v našem telesu. Kljub temu, da so mnenja o količini beljakovin, ki naj jo dnevno vnašamo, pa ni dvoma o tem, da se lahko nekatere beljakovine v telesu tvorijo le iz beljakovin iz hrane in jih zato moramo vnašati s hrano. Približna ocena za zdrave odrasle je od 1 pa do 2,5 g na kilogram telesne teže.

Beljakovine so sestavljene iz aminokislin, ki jih je 20.

  • Alanin
  • Arigin
  • Asparagin
  • Aspartat
  • Cistein
  • Glutamat
  • Glutamin
  • Glicin
  • Histidin
  • Isolevicin
  • Levicin
  • Lizin
  • Metionin
  • Fenilalanin
  • Prolin
  • Serin
  • Treonin
  • Triptofan
  • Tirozin
  • Valin

Naše telo proizvaja beljakovine iz vseh 20 aminokislin. Zato je pomembno, da imamo na voljo vse aminokisline. Še posebej je pomembno da s hrano vnašamo takoimenovane esencialne aminokisline, to je 8 aminokislin, ki jih telo ni sposobno samo proizvesti.

Za pravilno prehranjevanje je pomemben vnos tako prave količine beljakovin, kot njihova učinkovitost, ki jo opredeljuje njihova prebavljivost.

Beljakovine najdemo v hrani živalskega izvora…predvsem meso, jajca, deloma tud mlečni izdelki, in v nekaterih rastlinskih izdelkih, predvsem v oreščkih in fižolu.

Pri beljakovinski prehrani moramo biti predvsem pozorni na njihovo vsebnost maščobe, saj pri mastnem mesu, oreščkih, jajčnemu rumenjaku…lahko velika vsebnost maščobe povzroči drugačne težave, kljub njihovi visoki vsebnosti beljakovin.

Leave a Reply