Home > Športno svetovanje > Posamezniki > Ogljikovih hidrati

Ogljikovi hidrati kot eno od glavnih treh hranil za človeško telo so predvsem pomembni z vidika pridobivanja energije za delovanje človeškega telesa in organov.

Ocene o tem koliko je potrebno zaužiti ogljikovih hidratov za normalno funkcioniranje človeškega telesa močno niha. Predvsem so OH pomembni za ohranjanje nivoja energije, ki dovoljuje normalno funkcioniranje možganov, kajti le-ti naj brez vnosa ogljikovih hidratov ne bi funkacionirali, saj telo ne zna pridobivati energijo za možgane iz ostalih virov – maščobe, beljakovine. Splošne ocene se gibljejo od 60-130 gramov OH na dan, vendar je potrebno opozoriti, da moramo tu upoštevati tako specifične potrebe ljudi, ki se ukvarjajo s športnimi aktivnostmi, predvsem pa vsebino zaužitih ogljikovih hidratov.

Živila, ki vsebujejo OH spadajo v skupine:

– žita in moke

– riž

– krompir

– vso sadje in zelenjava

– sladkor

Po sestavi so ogljikovi hidrati: mono, oligo in poli saharidi.

Enostavni monosaharidi so glukoza, fruktoza, galaktoza in riboza. So takojšen vir energije in pri njihovi porabi je potrebno biti močno pazljiv.

Oligosaharidi so sestavljeni iz več monosaharidov (med 2 in 10), če sta to le dva so to disaharidi – najbolj znani so saharoza, maltoza in laktoza. Najprej se razgradijo na enostavne sladkorje in nato so uporabljeni za energijo.

Polisaharidi so sestavljeni iz še večih monosaharidov od 10 do…Najbolj znani celuloza, škrob, glikogen. Pomembni kot vir shranjevanja energije tako pri rastlinah kot pri ljudeh. In prav tako se morajo najprej razgraditi.

Leave a Reply