Home > Poslovno svetovanje > Področja dela > IT > Razvoj novih tehnologij

Razvoj človeške družbe in infrastrukture v kateri delujemo ni vedno premočrten in včasih izhaja iz katastrof prejšnega obdobja. Za razmislek – pok dot.com balona je bil res morda boleč udarec za lastnike delnic in zaposlene v podjetjih, toda poceni kapital tistega časa je pomagal izgraditi infrastrukturo – optičnih kablov, mobilnih omrežij, ogromnih strežniških farm, ki so omogočile razvoj tehnologij, ki so danes osnova za prevlado najmočnejših podjetij – algoritemska iskanja, družabna omrežja, računalništvo v oblaku, mobilne platforme, analitika velikih baz podatkov, umetna inteligenca, internet stvari in ostala.

Štiri podjetja, ki zaznamujejo današnji čas Amazon, Apple, Google in Facebook, niso nastala iz nič, vsa so gradila na izkušnjah prejšnih časov in večinoma kapitalizirala principe, ki so jih uvedla že podjetja pred njim, le da so ta propadla, medtem, ko so velikani današnjega časa uspeli z njihovo nadgradnjo in optimizacijo.

Apple temelji na prestopu iz poslovnega subjekta produktov za množice v prostor luksusa.

Amazon je skozi tehnološke inovacije in poceni kapital, predvsem pa s svojo zmožnostjo dostopa do njega skozi vero v njegovo zgodbo in sposobnost eksekucije zastavljenih strategij s strani Jeffa Bezosa, postal največji trgovec na svetu.

Google je moderen bog, ki ve vse in deluje kot medijska hiša brez omejitev medijev in pobira delež oglasnega prometa od tradicionalnih medijev.

Facebook, ki s svojima 2 miljardama uporabnikov in časom, ki ga ti porabijo za aplikacijo, postaja podjetje, ki namesto da bi plačevalo za vsebino uporablja uporabnike, da jo kreirajo in jim na drugi strani ponuja zaradi enormnega znanja, ki ga ima o njih točno to, kar potrebujejo, včasih pa gre celo tako daleč, da s posredovanjem določenih tipov vsebine, celo vpliva na kreiranje mnenja…primer vplivanja pri volitvah.

Vsa ta podjetja in drugi ki prodirajo v tem tehnološko hitro razvijajočem okolju (Uber, Airbnb, Tesla,…) s svojimi poslovnimi modeli, finančno močjo, kreiranjem novih družbenih vzorcev potiskajo na obrobje velikane iz prejšnih časov.

Nadaljni razvoj gre lahko v dve smeri:

  • ali se bodo tem štirim pridružili še ostali tehnološki velikani in bodo ob njih na vsakem nišnem področju zrastli dodatni igralci, ki bodo uporabljali nove poslovne modele, temelječ predvsem na ekonomiji potrošništva, ekonomiji zaupanja in deljenja in distribuiranih sistemih.
  • ali pa se bodo veliki spustili na vsa področja in začeli koncetrirati celoten razpoložljiv kapital skozi svoje organizacije, ker jim bodo vlagatelji zaupali zaradi njihove sposobnosti eksekucije in pravilnih strateških usmeritev…vsi imajo radi zmagovalce
You may also like
Digital marketing
Dave Conklin: Lost At 30,000 Feet; A Business Leader’s Guide To Understanding & Navigating The Complicated Digital Business Growth Landscape
John Battelle: The Search; How Google and Its Rivals Rewrote the Rules of Business and Transformed our Culture
Clayton M. Christensen: The Innovator’s Dilemma; When new technologies cause great firms to fail
Signs you might not be a good boss by Google

Leave a Reply