Home > Digitalizacija > SAP – ov pogled na poslovne modele prihodnosti v telekomunikacijah

SAP – ov pogled na poslovne modele prihodnosti v telekomunikacijah

Photo by Vanderlei Longo from Pexels

SAP – nemški ponudnik programske opreme, v svojih beli knjigi o telekomunikacijah:

https://www.sap.com/documents/2016/03/121d80d0-627c-0010-82c7-eda71af511fa.html

definira potrebno transformacijo telekomov, če bodo le-ti želeli ostati relevantni igralci v digitalni dobi. Ker Slovenija s svojim zelo fragmentiranim telekomunikacijskim trgom, z vsakim dnem bolj zaostaja za tem razvojem in ker glavni igralec na tem trgu, slovenski Telekom, namesto, da bi bil nosilec digitalne transformacije, ostaja ujetnik političnih igric, je razmislek o tem, kakšno prihodnost bi lahko imeli, če bi sprejeli digitalno realnost, morda še toliko bolj aktualen.

SAP pogled temelji na dokumentu o Inicativi digitalne transformacije v telekomunikacijah, ki jo je objavil World Economic Forum, leta 2015:

http://reports.weforum.org/digital-transformation/wp-content/blogs.dir/94/mp/files/pages/files/dti-telecommunications-industry-white-paper.pdf

Moderni telekomi se bodo morali transformirati:

  • iz fokusiranosti na produkt, v fokusiranost na stranko;
  • iz pridobivanja vpogleda v podatke, v akcijo na podlagi podatkov;
  • iz organizacije, kjer obstajajo ločene enote, v organizacijo s povezanimi enotami, kot so zaledno poslovanje, delo s stranko in sistem, ki omogočajo delovanje telekomunikacijskega omrežja.

Štiri glavne prioritete razvoja modernih telekomov so:

  • Poudarek na stranki
  • Operativna izjemnost
  • Diverzifikacija prihodkovnih področij
  • Inteligentna povezljivost

Na področju boljšega upravljanja s strankami bosta glavna elementa personalizirane ponudbe in inteligentno upravljanje z uporabniško izkušnjo, katere glavni element bo proaktivna digitalna uporabniška izkušnja, ki bo enotna ne glede na to, kje bo stik s stranko potekal.

Na področju operativne izjemnosti bo cilj združiti in poenotiti elemente iz sistema za zaračunavanje, finančnega sistema zaledja, omrežja in elemente povezane s strankami. Uporaba tehnologij, ki temeljijo na “Big data”, blockchainu in optimizaciji procesov preko robotizacije, bo predpogoj za uspešno optimizacijo operativnega poslovanja.

Na področju diverzifikacije prihodkov, bodo telekomi stopili na pot digitalizacije in uspešni se bodo prelevili v:

  • Ponudnike digitalnih storitev
  • Upravljalce podatkov
  • Omogočili bodo digitalno transformacijo svojih partnerjem
  • Ponudniki oblačnih storitev

Na področju inteligentne povezljivosti bo glavno vprašanje monetizacije 5G tehnologije in pametno upravljanje omrežja, ki bo omogočalo predvidevanje ozkih grl, napovedovanje napaka in potencialno celo samo-popravljanje. Obenem pa lahko telekomi aktivno sodelujejo s partnerji in so nosilci takoimenovanega “edge computinga”, kjer bi kot nosilci komunikacijske dejavnosti, imeli velik interes, da omogočijo alternativo centralnim računalniškim sistemom in si tako povečajo kos pogače, ki bi odpadel na izvajanje določenih aktivnosti že na mrežnih napravah.

Glavne tehnologije, ki bodo nosilke transformacije telekomov bodo:

  • Umetna inteligenca in strojno učenje
  • Internet stvari
  • Računalništvo na robu – edge computing
  • Napredna analitika
  • Blockchain
  • Pogovorna umetna inteligenca
  • Automatizacija procesov z uporabo robotike
You may also like
Tom Goodwin: Digital Darwinism; Survival of the fittest in the age of business disruption
Caroline Carruthers, Peter Jackson: Data-driven business transformation; How to disrupt, innovate and stay ahead of the competition
Natalie Berg, Miya Knights: Amazon; How the world’s most relentless retailer, will continue to revolutionize commerce